ליאת תימור: המקצוע – יצרנית תוכן

להמשך האזנה דרך אחת מהפלטפורמות הבאות

תקציר הפרק

ליאת תימור הייתה כתבת ועורכת בעיתונות הכתובה. כשהיה כבר ברור שהאונליין כאן בשביל להישאר, החליטה לשנות את מודל הקריירה שלה ולהפוך לאשת תוכן עצמאית בתחום הלייף סטייל. היום היא גם מייעצת לאחרים ומסייעת להם לשנות מחשבה. לא משנה מה המקצוע שלך, לפני הכל אתה צריך לדעת לייצר תוכן לעסק שלך.

 

אפשר גם לדבר איתי
אתר
פייסבוק
אינטסגרם

תמלול הפרק

איתמר: ליאת תימור עשתה מסלול ארוך שנים בעולם העיתונות, תחילה בעיתון "חדשות" ואחר כך בתפקידי עריכה בכירים בעיתון "מעריב". המשבר שפקד את העיתונות הביא את ליאת לקבל החלטה ולעשות שינויים, מאז היא שם נרדף בעיני רבים ללייף סטייל, גם בטלוויזיה וגם ברשתות החברתיות. והיום היא תדבר איתנו על למה צריך תמיד ללמוד ולהתחדש, בעיקר כשאנחנו יוצאים לעצמאות. שלום ליאת.

ליאת תימור: שלום לך, תודה שהזמנתם אותי.

איתמר: אנחנו נמסגר את השיחה, ונתחיל בלדבר על מתי ואיך החלטת להיות עצמאית. ואחר כך נעבור לאט לאט בטיפים שאת יכולה לתת לאנשים שרוצים בעצמם לעשות את השינוי הזה.

ליאת תימור: אז בגדול אני יכולה…

איתמר: אז קודם כל מתי החלטת? מתי בערך?

ליאת תימור: אז שנייה, אני רק אגיד, שאתה יודע, עצמאים הם נחלקים לשניים, אלה שאומרים "אני בחיים לא אעבוד אצל אף אחד", וכאלה, מהסוג שלי, שחושבים שלהיות שכיר בכיר זה העמדה הכי טובה, והם נקלעו להיות עצמאים. הסיפור שלי דומה לרבים מאנשי התקשורת, השנה, אנחנו בסביבות שנת 2009, זה כבר באופן מתמשך שעולם העיתונות נחבט שוב ושוב, עלייה גדולה במחירי הנייר, מי הבעלים של העיתונות, אנחנו לא ניכנס, כי זו פרשות…

איתמר: היסטוריה חבל על הזמן.

ליאת תימור: בדיוק. היא מאוד מאוד סוערת.

איתמר: זה פודקאסט אחר.

ליאת תימור: זה ממש… זה באמת ימים מאוד מאוד סוערים, אבל מה שמעניין שבאותה תקופה, אנחנו קבוצה גדולה של אנשים שהמקצוע העיקרי שלהם הוא עיתונות, אני לא אומרת כתיבה, תכף אני אסביר למה עיתונות, וצריכים לקבל החלטות, ממשיכים להישאר בעיתון שברור שהוא הולך ומדרדר וספק אם תקבל את הכסף בחזרה, האם עוברים לעוד עיתון שיודעים שהוא לא עומד להיסגר, איזה החלטות אתה מקבל? וזה דיי מעניין, כי אני ככה עקבתי אחרי רבים מחבריי, ובעיקר מה שהניע אותם היה פחד. זה ברוך השם…

איתמר: את לא סובלת מזה.

ליאת תימור: ממש. לא משתמשת. ובאמת מה שעסקתי זה מה כעיתונאית אני יודעת לעשות? מה הכלים של עיתונאי? זה ברור שהאמצעי הוא כתיבה, אבל בסוף אנחנו יצרני תוכן. אני חושבת שהבנתי דיי מהר שזו אפילו המומחיות שלי, לא רק שאני יצרנית תוכן, מכיוון שאני הרבה שנים, כמו שהצגת אותי, בעולם סגנון החיים וכולי, אני יצרנית תוכן אפילו בעולם מאוד מאוד מדוייק. ועכשיו, צריך לראות איך עושים את זה בחוץ ו…

איתמר: איך מעתיקים את זה, בעצם, מעולם של אלף מילה…

ליאת תימור: מה עושים עם זה? איך מתפרנסים מזה? בוא נדייק, איך מתפרנסים מהדבר הזה. עכשיו אנחנו צריכים גם לזכור שאנחנו מדברים על עולם שהרשתות החברתיות זה בהתחלה. יש בלוגים, יש פורומים, אוקיי? כל מיני דברים שנשמעים עכשיו כמעט ארכאיים, והם… אתה יודע? הם פחות מעשור. וזה היה קודם כל צלילה לתוך עולם, לתוך עולם דיגיטלי מאוד חדש, נשלט בידי צעירים, כבר אז, לפני עשר שנים לא הייתי מאוד צעירה, סתם נראית מעולה. לא…

איתמר: זה את אמרת, היום אני… נזהר.

ליאת תימור: לא, אני מתכוונת שבאמת, זה לא פשוט כשכולם בני שש עשרה לעשרים להיות אישה שצלחה מזמן את ארבעים, להיכנס לתוך עולם דיגיטלי, וגם שהוא לא עולם שנותן פרנסה, גם את זה חשוב לציין, כן? כולם עבדו שם בגלל שהם היו בני עשרים או בני שש עשרה, לא שילמו, וצריך לחפש שם פרנסה. ואז אני באמת מבינה לאט לאט את כוחו של התוכן, והתמקדות בעולם תוכן, שלפני הכל אתה צריך לספק את התוכן ואחרי זה הפרנסה מתגלגלת לצידו.

איתמר: נגעת בשתי נקודות מאוד מעניינות. אחד, זה בלנצח את הפחד, שאולי את לא נולדת עם פחד, אבל יש אנשים שכן, ואנחנו רוצים אולי לגרום להם לחשוב שאפשר לנצח את הפחד הזה, זה גם חלק ממטרת השיחות האלה עם עצמאים ואנשים שעשו שינויים בחיים שלהם. והשני באמת זה למידה והתפתחות כל הזמן. את מספרת על עולם של אנשים צעירים שצריך ללמוד… דיברנו גם לפני, צריך ללמוד את הפייסבוק וצריך… ופתאום עד שאתה לומד את הפייסבוק, הפייסבוק משתנה, ואז… אז אם את יכולה להרחיב על הנקודות האלה?

ליאת תימור: אני… לגבי הפחד זה אכן דברים שהם אישיותיים. אני חייבת להגיד בגילוי לב שמסתבר שזאת התכונה שמשפיעה כמעט… היא התכונה המשפיעה ביותר. זאת אומרת, זה לא רק עניין של פחד, כמה אתה גמיש לשינויים. אני חושבת שעצמאי זה נדרש, ואנחנו אחר כך ניגע לטיפים, אז אני חושבת שאני יכולה קצת לסייע באיך גם יכולים להתגבר על זה. לגבי החלק השני אני רוצה לשתף משהו מהקושי שלי, אני באה ממשהו שאתה "מומחה ל-", אוקיי?

איתמר: כן.

ליאת תימור: יש כתב שמומחה לכלכלה, אתה כותב על כלכלה. אני הייתי בסגנון, אתה כותב על הלייף סטייל. וכל הזמן היה להתמקצע בדבר אחד. אחד הדברים שהבנתי עם ההפיכה של לעצמאית זה שאני חייבת להרחיב קצת את הסל. אני לא יכולה לשים את כל הביצים, במובן הכלכלי, בסל אחד. ואני מתכוונת, טלוויזיה זה דבר שהוא משתנה ולא (_), כל הדברים שעסקתי בהם, הם באופי שלהם לא דברים שייצרו בטחון כלכלי. ולכן ייצרתי כל המזן כמה ערוצים ,פתחתי וסגרתי. ועוד משהו שעשיתי זה בכל תקופות חיי, תיעדפתי. אחד הדברים שלמדתי זה שאנשים מסוגי הם… הם המשאב, אוקיי? להבדיל מהרבה דברים שאתה יכול להעביר לאחרים, אני זאת שכותבת, אני זאת שמגישה, אני זאת שמדברת במידת הצורך, אני זאת שיועצת. ואתה צריך באמת לקבל החלטות. מה מאוד מעניין אותך? איפה התשוקה שלך? ומה יגרום לך להתפרנס בצורה המיטבית?

איתמר: כשאת אומרת "אנשים מסוגי", זאת אומרת "יצרני תוכן", אנשים שהם עסוקים בלייצר תוכן. דיברנו על זה שעצמאי הוא בעצם מייצר תוכן, זה ה…

ליאת תימור: נכון. אני חושבת שאנחנו בעצם מדברים עליי כי אני עצמאית שמייצרת תוכן שהעיסוק שלה הוא בסוף תוכן.

איתמר: תוכן, נכון.

ליאת תימור: אבל אני רוצה דווקא לתת לך דוגמה ממישהו שהוא ממש לא מעולם התוכן.

איתמר: מעולה.

ליאת תימור: וכמה הנושא של תוכן נחוץ והכרחי לכל אחד. בעוונותיי רכשתי "מקנטוש" שעדיין… אני פשוט לא עומדת בפני המחשב הזה, רק שהוא לא ממש יעיל, בטח לא כשרכשתי אותו, לאדם שעיקר עיסוקו זה כתיבה. אז לא היו את כל ההמרות והדבר הראשון שאתה צריך לעשות זה ללמוד את כל המקשים. וזה באמת אחד הדברים הכי מחרפנים, שאתה נורא רגיל, פתאום אתה צריך מהתחלה. והקלדתי המרה של מקשים, ובכן הגעתי למישהו, לדעתי, המכונה יוסי, או משהו כזה, שכתב מדריך מדהים למקשים בין "מקנטוש" ל… ככה להכיר אותם בזריזות. עכשיו, היוסי הזה, יש לו מעבדה לתיקונים ל-"מקנטוש", זאת המומחיות שלו, מזה הוא מתפרנס, אבל הוא הבין שעל מנת שיגיעו למעבדה, זה שהוא יכתוב "יוסי תיקונים", סביר להניח שלא יגיעו. המדריך, הכל כך חכם והכל כך יעיל והמתוחכם שלו, דרך תוכן הוא הגיע להרבה אנשים, ובעיניי הראה את הנחיצות של תוכן כמעט לכל עצמאי בעבודה שלו.

איתמר: ואיך את עשית את זה בעצם ב… כשעברת בעצם מעיתון כתוב, פרינט, והחלטת שאת הולכת על משהו אחר, זה בעצם באותו עולם, עולם התקשורת, ונשארת בעולם הלייף סטייל וכזה, אבל איך בעצם את הופכת את התוכן הזה למוצר שאת משווקת אחרי זה כעצמאית?

ליאת תימור: אוקיי, אז אחד הדברים שהתחלתי עוד כשהייתי בעיתונות, ככה התעסקתי במדריכים שקראו להם "מאסט הב", שעשיתי את זה עם שותפתי כרמית יוכפז, והם היו מדריכים… באמת המדריכים של מה שנראה "דה באסט אוף". בשלב המאוחר יותר אמרתי "אוקיי, הם צריכים לעבור איזו המרה ל… כמובן למשהו… לפלטפורמה אינטרנטית". זה לא הלך בכלל.

איתמר: ההמרה.

ליאת תימור: ההמרה הזאת לא עבדה. מהרבה הרבה סיבות שלא ניכנס, אבל אתה יודע, אנחנו… אני אוהבת שבהזדמנויות כאלה לא מדברים רק על הצלחות כי, כי משהו שהוא פרינט, מי שלמד… אני עוד מאלה שלמדו גם תקשורת ופוליטיקה, "דה מדיום איז דה מסג'", יש למדריך איזה דרך מסויימת שבו אנו צורכים, והמרה היא לא מספיקה לקחת… היא צריכה לדבר במדיום החדש. ועוד לא ממש הבנתי את המדיום החדש כדי לדבר ולהבין את הייחודיות שלו למשתמש. אבל כתבתי, והשתתפתי, והיה לי נוכחות ברשתות, וכל הזמן למדתי אותן. למדתי… דיברנו קצת, אתה לומד ואחרי דקה אתה רואה ש…

איתמר: שזה לא רלוונטי כבר.

ליאת תימור: שמה שלמדת כבר לא רלוונטי. אני חושבת שמי שאי פעם קידם עמוד בפייסבוק, לא… זה כמו לדפוק את הראש בקיר. עד שאתה מבין איך זה עובד, פייסבוק ממציא לך איזה תחכום חדש…

איתמר: ואת ישבת ולמדת את זה בעצמך?

ליאת תימור: אני ישבתי ולמדתי את זה בעצמי וכשהייתי צריכה, לקחתי, בדיוק כמו שאני אומרת, נקודתית, עזרה.

איתמר: ספק.

ליאת תימור: פעם לקחתי מישהי שדיברה איתי על (_).

איתמר: אבל נכנסת לזה, מזה… לגמרי.

ליאת תימור: לגמרי. פעם מישהו שדיברתי איתו על קידומים, לא למדתי את הלוגריתמים, כי זה לא היה חשוב, אבל למדתי איך הדבר הזה, וההבנה הזאת, ואני כל מדיום שנפתח או כל דבר, אני דבר ראשון הלכתי ללמוד ולהשתמש בו. אחרי זה יש באופן טבעי דברים שהם יותר "אפילינג" בשבילך או פחות. אינסטגרם בסוף זה הרבה יותר על וויז'ואל.

איתמר: זה ה-לייף סטייל.

ליאת תימור: וזה ה-לייף סטייל, אבל זה פחות לאנשי תוכן, אנשי תוכן צריכים מקומות שכותבים. אז או שאתה נורא חד בקצרה ותעשה את זה בטוויטר, בעיקר אם זה דברים נגיד יותר פוליטיים, שהתעסקתי בהם לא מעט. ואם זה ככה יותר באריכות ודעתנות וזה, עדיין הפייסבוק, במיוחד שזה מקום שאנשים מבוגרים נוהגים לבלות בו.

איתמר: תראי לאן הגענו. מבינה?

ליאת תימור: בדיוק. תסתכל מה קרה.

איתמר: אוקיי, ואז התחלת ללמוד את זה, לקחת ספק נקודתי…

ליאת תימור:התחלתי ללמוד… אני למדתי, פיתחתי את זה, ואז הצלחתי…

איתמר: הצלחת להגיע לכמה אנשים?

ליאת תימור: תראה, בכמעט בכל הדברים שעשיתי, זה אני חייבת להודות, שאני מניחה שחלק מהכוח שלי הוא בעובדה שהייתי בטלוויזיה. זאת אומרת, נגיד העמוד של "מאסט הב", שהיום הוא לא עמוד פעיל, הוא היה בנו-טיים עשרים ושלושה אלף איש. כן?

איתמר: כן. בסדר, אבל זה חלק מהעניין, כי את אומרת "למדתי את הטלוויזיה, אני באתי מעיתונות כתובה, התאמתי את עצמי לתוך העולם הזה".

ליאת תימור: לגמרי.

איתמר: "ואמרתי, אני חייבת להביא תנועה, אני עושה את זה גם דרך הטלוויזיה".

ליאת תימור: לגמרי. בכלל…

איתמר: "המצאתי את עצמי מחדש בטלוויזיה".

ליאת תימור: לגמרי. ההבנה שאתה כל הזמן… חייבת להיות הלימה, תמיד אני אומרת… אני רואה את זה אצל אנשים שאני מייעצת להם, נגיד שהם גרפיקאים, אוקיי? אני אומרת "אוקיי, דבר ראשון בוא נפתח את עמוד הפייסבוק שלך, בוא נראה את האינסטגרם שלך" "לא, אין לי, לא עשיתי, וזה" אני אומרת "אח שלי, תבינו, זה הדרך שלכם לדבר איתי. לא יכול להיות שאתה מקים עסק בתחום הזה, בטח כל אחד שעוסק בתחום של לייף סטייל, אין לך, אתה לא פעיל בתוך רשתות" אז את הדברים האלה אני עשיתי קצת לפני כולם. מה שכן…

איתמר: הסתכלו עלייך החברים שלך מהעיתונות וזה? הסתכלו עלייך כעוף קצת מוזר?

ליאת תימור: אני חושבת שבעיקר הדבר היה מה אני רוצה, כאילו, גם פוליטיקה, גם לייף סטייל, גם עיצוב, גם נדל"ן. אני באתי מעולם ש-"ראבק, תחליטי מה את רוצה". ודווקא אני, במובן מסויים, העולם הזה, גם של העצמאות והעולם המשתנה הזה, היותר פתוח, הוא מאוד מאוד הולם את מי שאני. האפשרות לבחור, האפשרות להשתנות. אבל מאחר ואנחנו עוסקים במה אנחנו יכולים לייעץ ל…

איתמר: אנשים שרוצים לעשות.

ליאת תימור: לאנשים שהם עצמאים, המרחבים הם פחות סגורים ופחות נעולים. זאת אומרת, יכול להיות שאתה ברגע זה מייצר מוצר ל… אני אתן לך דוגמה, בא אליי איזה מישהו שהוא נגר.

איתמר: אוקיי.

ליאת תימור: אוקיי? והוא בנה איזה לוחות עץ בצורה מאוד מיוחדת ובמקרה התפתח איזה משהו לשוק, נקרא לזה "השוק הדתי", איזה מוצר, אני לא רוצה להרחיב, כי חלק זה עוד נגיד סודי, אז אני לא יכולה להרחיב.

איתמר: אוקיי.

ליאת תימור: אוקיי? אז אמרתי לו "אתה כבר שם, אתה כבר פונה לציבור מסויים, אתה כבר עושה מוצר מסויים, אתה עוסק בעולם העץ, בוא תנסה עוד מוצר" אנחנו יכולים לא להינעל, ויש לנו אפשרויות שאנחנו לא מסכנים הרבה בלשלוח בלוני ניסוי, לבדוק אם הם עובדים או לא.

איתמר: אבל זה לא חלק מהבעיה… כשאתה יוצא לעצמאות אז הרבה פעמים אומרים לך "תדייק את המוצר שלך". ואת אומרת "אני המוצר, ולמוצר הזה יש כמה ענפים, ואני לא בהכרח מתמקדת". אני מבין אותך נכון? או…

ליאת תימור: אתה מבין אותי מצויין. אני חוזרת לדבר שאני בין משתדלת לנהל את השיחה שלנו בין "אני, ליאת תימור, איך אני…".

איתמר: זה מעולה, ככה זה…

ליאת תימור: לבין העצמאים שאולי מאזינים ואומרים "רגע, אז אני לא ליאת תימור, מה בכל זאת אני יכול לקחת?".

איתמר: נכון.

ליאת תימור: אז אכן, השינויים, כמו שאמרתי, הם מאוד מאפיינים אותי. אני אדם שאוהב את השינויים האלה, הם לא תמיד מבורכים, הם רק מאפשרים לי להרחיב את הסל, כי אני בתחום גם משתנה, וגם לא בטוח, כן? אם הייתי צריכה להישען רק על טלוויזיה אז הייתי כנראה רעבה ללחם. אז אני לפעמים ניהלתי לאנשים תוכן, ולפעמים כתבתי לאנשים קטלוגים לדברים דיי מביכים, לא, לא הכי מביכים… אבל יו-נואו, עשיתי גם את זה. כתבתי דברים מדהימים, הייתי… כתבתי בשם אנשי עסקים מאוד מאוד מפורסמים את הפייסבוק, טוויטר שלהם וזה, וחשבו שהם נורא חכמים, ואני הייתי החכמה. אבל…

איתמר: ירית למעשה לכל כיוון, שלחת בלונים…

ליאת תימור: כמעט לכל… נכון.

איתמר: שלחת בלונים ואמרת "אני מתקדמת עם זה".

ליאת תימור: ועוד משהו, שזה שגם הרשיתי לעצמי לקחת את הפריליגיה להגיד "אני עכשיו בתקופה הזאת, אני צריכה יותר פרנסה, אז אני עושה יותר קטלוגים ודברים פחות מעניינים. אני צריכה יותר משהו לנשמה, אז אני יותר אסייע לאנשים אחרים. אני צריכה את החלק היותר דעתני, אני אכנס יותר בעולם הפוליטי". לי זה איפשר את השינויים, אבל מה שהאחר יכול ללמוד מזה, העצמאי האחר, זה להבין שגם העולם שלו, מומחה הכי גדול שיהיה לענייני פקק של העט, זה פשוט מה שמונח מולי, גם זה יכול להיות עולם מתרווח. מאחר ואנחנו בעולם מאוד מאוד משתנה כל עצמאי חייב, כמעט כל הזמן, לחשב מסלול מחדש. ומי שלא יבין את זה הוא מהר מאוד… ובעולם הזה ה-"מהר מאוד" הוא הרבה יותר מהר ממה שאתה מדמיין, שגם אם אתה המומחה הגדול ביותר לפקקים, הפקק בכלל, פקק לא יהיה רלוונטי כי זה יהיה בכלל באפליקציות, ולפני שהפקק יהיה בכלל באפליקציות, יביאו את זה מסין באופן כזה שאף אחד זה לא יעניין אותו שאתה מומחה עולמי לפקקים. זאת אומרת, מי שלא יחשב, לעיתים מאוד קרובות, את המסלול שלו מחדש, הוא יהיה עצמאי בבעיה.

איתמר: זה מביא אותנו לפינת, לפינת… זה מביא אותנו לחלק השני של השיחה, אחרי שדיברנו קצת עליך, ואנחנו רוצים טיפים תכלסיים לאיך אנשים במגוון תחומים יכולים להיות אותם עצמאים יצרני תוכן שאת מדברת, ויכולים להתפתח וללמוד כל הזמן כדי להיות רלוונטים לשוק שלהם.

ליאת תימור: אז אמרת להתפתח וללמוד. הבעיה של עצמאים שבדרך כלל בעסקים בינוניים וגם בעסקים קטנים, הזמן והאנרגיה הולכים למין הישרדות, והישרדות היא דווקא מאוד… התהליך הזה הוא תהליך שהוא מאוד מאוד מקבע. דווקא תהליך שיש בו התפתחות, ויש בו למידה, הוא תהליך שמרחיב אופקים, אפילו מביא לחיבורים. מספיק שאתה יושב בכיתה ואתה שומע שעוד ארבע נשים עושות ריבות ייחודיות, והנה יש לכם ביחד מין קונדיטוריה. סתם, בכוונה אני הולכת דווקא על דוגמאות מאוד קטנות, אבל כל הזמן להקפיד על תהליך למידה. עכשיו, גם כשתהליך הלמידה הוא לא איזה משהו ענק, אלא הוא מאוד מאוד קונקרטי. עכשיו, לאנשים הרבה פעמים מאוד קשה להתסכל, אני עושה את זה בשנים האחרונות, ויותר ויותר, מאחר ואדם, גם בחייו האישיים וגם בחייו העיסקיים, הוא יודע, יש לו דרך, את ה-"וואן טריק פוני" שהוא יודע אותו ומכיר אותו. ולפעמים ממש נקודת מבט של מישהו שמלווה, לא עכשיו איזה… לא כל המילים המפוצצות "יועץ עסקי", "אירגוני", "להפוך את האירגון", איזה מישהו שיכול, שהוא מתמקצע בזה, לתת עוד נקודת מבט רעננה על מה שאתה עושה, זה אני חושבת אחד הדברים המדהימים. כל דבר שלמדתי, תירגלתי וכולי, פתח לי עוד הרבה דלתות.

איתמר: זאת אומרת, טיפ ראשון, ללמוד כל הזמן.

ליאת תימור: ללמוד ולהתפתח.

איתמר: כל הזמן.

ליאת תימור: זה מאוד מאוד חשוב. ועוד משהו שלדייק, זה עזרה מקצועית, זאת אומרת, אתה בנקודת זמן, תיקח.

איתמר: אתה לא יודע הכל.

ליאת תימור: אתה לא יודע הכל. ותיקח עזרה מקצועית, לא צריך בענק, אבל נקודתי. הדבר השני שעצמאים בסוף צריכים לעשות זה את הדבר הכי קשה והוא סדר עדיפות. אני דיברתי עליי ואני עצמי כל הזמן עושה את זה. כשאתה המשאב, במיוחד אנשי תוכן, הם המשאב. אתה צריך כל הזמן לתעדף עלות-תועלת. זאת אומרת, יש הרבה עבודות שהן גוזלות ממך המון המון אנרגיה והתמורה היא מאוד מאוד נמוכה. עכשיו, אם אתה אומר "אוקיי, התמורה היא נמוכה אבל זה עונה לי על מפלס התשוקה", אז התשובה טובה.

איתמר: או אסטרטגית אתה עושה משהו שאתה יודע שהוא יחבר אותך ל… ייקח אותך לשם…

ליאת תימור: תשמע, דווקא אני…

איתמר: לקוח גדול שאתה עושה כאילו.

ליאת תימור: אני שמחה שאתה אומר את זה, אני עוד לא ראיתי… אני שמעתי על זה, קראתי, הרבה אנשים שאומרים "זה ממש, נורא נורא משתלם לי", אני לא באמת ראיתי את ה… אני מאמינה בעבודה עם תמורה. הדברים העתידיים שאני אעשה… הם קיימים, אני לא פוסלת את זה, אבל אני חושבת שגם לעצמאים מאוד מאוד חשוב עבודה עם תמורה, כל הזמן שלח ל…

איתמר: לא, זה ברור.

ליאת תימור: הנושא של "שלח לחמך" הוא דבר שהוא חשוב, אבל נורא מהר הוא הופך… הוא גוזל את זמנך. אתה צריך… אפילו אני, לא מזמן בא אליי בייעוץ מישהו שאמר שאין לו כסף, שהוא מאוד זקוק, אבל אין לו כסף. ואמרתי "אוקיי, אני בדקה אהפוך את העסק שלי ללשכה סוציאלית", אני מכירה את נטיות הלב שלי וכולי. אז אני אומרת לו "תשמע, אני מבינה, ונורא חשוב לי שאתה תקבל את העזרה הזאת, אז אני אוריד לך את זה משמעותי לחלק מהפגישות, אבל, נגיד, זה לא יהיה בחינם". וזה גם כי אני לא מאמינה בזה, אני חושבת שזה נורא חשוב, במיוחד למי שבא ללמוד וכולי, שהוא ידע שהוא שילם על הדבר הזה וגם בשבילי, שהדבר הזה, שהזמן שלי, המשאב שלי, הוא מאוד מאוד יקר, ולכן חייבים להתייחס אליו, איך מנצלים אותו הכי טוב, אדם לא יכול להיקרע, הוא צריך גם מקום שבו יש לנפש שלו זמן ככה למלא את כל הטוב הזה…

איתמר: אז הדבר השני שלא עובדים בחינם וצריך לתעדף?

ליאת תימור: כן. זה שני דברים שהם שונים. לתעדף, במיוחד זה… ולא עובדים בחינם. אני יודעת מה עוד… הדבר האחרון שבו אני אסיים, זה המיתוג העצמי. אנחנו בעולם ש… אתה מייצר תוכן, אז תראה, יש עמוד שנקרא "יצרני התוכן", שתראה, יש לך מיליונים, אז מה עושה אותי מיוחד? אם קודם דיברתי על ריבוי, כשאתה עושה מיתוג אתה צריך להגיד "אני המיוחד". עכשיו, המיוחד, יש כל מיני דברים… הרבה פעמים אנשים אומרים "מיתוג, זה הלוגו" או "מיתוג זה…", מיתוג בסופו של דבר זה מה שאני מרגיש, מה היחס שלי כלפי מוצר או שירות.

איתמר: או אדם, לא?

ליאת תימור: מוצר או שירות, כן? אתה יודע, זה לא…

איתמר: כן, זה לא…

ליאת תימור: אדם הוא לא בפני עצמו, הוא אדם שנותן או שירות או מציע משהו פוליטית, כן? אבל… אז איך אנחנו… אני רוצה לייצר את המיתוג, או אני בונה את המיתוג בזה שאני מתייחסת לאיזה ערך ריגשי יהיה ביני לבין הקהל שלי. למשל אצלי, אני מקפידה שיש הלימה בין צורה לתוכן. כי אני לא יכולה לדבר על סגנון בלי שיהיה סטייל בתמונה שאני מעלה. וגם סגנון של כתיבה, שהוא סוג מסויים. אני יכולה לתת את זה בדוגמה, יש בחורה שכותבת ספרי בישול, שמה לייזה פאנלים, זה שם הקוד שלה, היא בנתה לעצמה מיתוג.

איתמר: עכשיו תגידי שזה את.

ליאת תימור: לא לא, ממש לא, זו עקרת בית, קוראים לה חגית ביליה. היא מין עקרת בית כזאת שעושה כזה את כל המיליון כדורים באוויר. אבל יש לה שפה. היא מדברת בשפה מסויימת. יש לה עולם מסויים, העולם הוא אמיתי, הוא מבוסס עליה, על הילדים, על המעבר של הילדים להיות טבעוניים, אבל העוקבים שלה, והעוקבות שלה, בעיקר, זה אנשים שהעולם הזה הוא מדבר אליהם. היא אוהבת את איך שהיא מתייחסת לקציצות, היא אוהבת שהיא צוחקת על עצמה, הם אוהבים את זה שהיא לא המצליחנית הזאת של הבישול, אלא היא מישהי שמבשלת כי היא צריכה להאכיל ילדים.

איתמר: פאנלים!

ליאת תימור: בין הפאנלים לבין הזה, היא צריכה להאכיל ילדים. וכך אתה בונה מיתוג. ומיתוג כמובן צריך להיות אותנטי. זה הצלחה. אגב, היא מאוד מאוד מצליחה, כיוון שהיא אותנטית. אני לא יכולה לבנות לעצמי איזשהו מיתוג אם אין לי אותו.

איתמר: אם הוא פייק.

ליאת תימור: פייק ניוז עובד לנתניהו.

איתמר: תגידי, זה השתנה… זה בשנת 2009 גם היה ככה? היה עדיין אפשרות להיות פייק? או שאנחנו… זה אבד עם השנים? איך זה… כי גם אני מרגיש את זה, שהיום אתה חייב… שאותנטי זה המיתוג הכי טוב.

ליאת תימור: אני לא חושבת שאי פעם זה אי פעם… שאפשר היה…

איתמר: שאפשר היה לזייף.

ליאת תימור: זאת אומרת, תמיד, אתה יודע, גם פייק ניוז, יש אנשים שזה עובד עליהם, יש אין ספור דוגמאות. אבל בסוף האותנטי תמיד ניצח, תמיד מנצח ותמיד ינצח. כי זה מה שעושה אדם לייחודי.

איתמר: אני רוצה לגעת רגע בחוט המקשר הזה של מרגע שעזבת את עולם העיתונות בשנת 2009, העיתונות המודפסת, הקלאסית, אמרת "אני אשת תוכן", דייקת את המוצר של עצמך ויצאת לדרך. איך עשית את המעבר הזה ואת הקשר הזה?

ליאת תימור: אתה אומר גם… אתה מזכיר גם את היציאה לדרך וכבר את המסקנה, המסקנה "אוקיי, אני אהיה אשת תוכן".

איתמר: אני מסתכל על זה כטיפ נטו, כי…

ליאת תימור: לא, לא. נכון, אבל אתה אומר "אשת תוכן", זאת הייתה המסקנה ש…

איתמר: שאליה הגעת.

ליאת תימור: שהייתי צריכה לעבור דרך. זאת אומרת, הבנתי שאני מתעסקת בתוכן, לא הבנתי למשל שתוכן, במובן המאוד רחב שלו, הוא מקצוע. והוא מקצוע שעם כל מיני זרועות. אבל כן ידעתי שאני מומחית ללייף סטייל, זה היה ללא ספק, אני בתוך עולם הלייף סטייל. גם הגשתי תוכניות, גם ערכתי עיתונים, גם כתבתי בתחום, הייתי בטלוויזיה. זאת אומרת, לא היה מדיום שלא עסקתי בו, ואמרתי "אוקיי, אז זה הולך לשם" אבל זה הלך כל פעם והתחדד, וכל פעם גם צמח מתוך עולם הניו-מדיה עוד אפשרות להצמיח מחיבור בין תוכן לסגנון חיים עוד ערוץ שהוא יהיה גם ערוץ פרנסה וגם ערוץ של עניין.

איתמר: זאת אומרת, זה המעבר בין להיות עיתונאית ללהגדיר את עצמך כאשת תוכן שיכולה לעבוד במגוון רחב של ערוצים ותוך קידום תחום המומחיות שלך, שהוא לייף סטייל, למעשה.

ליאת תימור: אני אפילו רוצה לאתגר אותך לחשוב על זה בכלל… אני זוכרת שפעם, עירית לינור, שאלו אותה "תגידי, את לא רוצה לכתוב באיזה עיתון?" היא אומרת "אני, מספר העוקבים שלי, עוד לא כתבתי אף פעם…"

איתמר: אני צריכה לכתוב בידיעות אחרונות?

ליאת תימור: לא! עוד לא, "אין עיתון שיש לי את מספר העוקבים". זאת אומרת, גם היום להגיד עיתונות זה כאילו קצת אולד-פשן, כי היום אני יכולה לכתוב ולהגיע וליצור אל מול קהל הרבה יותר רחב. אז אני לא עובדת בעיתון אבל אני פונה לקהלים מאוד רחבים.

איתמר: נסכם את זה בשלוש נקודות אני חושב, אחד זה למידה כל הזמן, השני זה לדעת לתעדף, לבנות מותג עצמי וכל אחד מאיתנו הוא יצרן תוכן, למעשה. את פשוט זה גם המקצוע שלך, במקרה. תודה רבה לליאת תימור.

ליאת תימור: תודה לך.